مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آذر 1402 ساعت 11:102023-11-26اقتصادي

پیش بینی برداشت 200 هزار تن مرکبات از باغات گیلان


رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، سال جاری را سال آورِ باغات مرکبات دانست و خاطرنشان کرد: پیش بینی ما برداشت 200 هزار تن محصول از باغات مرکبات استان است.

- ایسنا/گیلان رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، سال جاری را سال آورِ باغات مرکبات دانست و خاطرنشان کرد: پیش بینی ما برداشت 200 هزار تن محصول از باغات مرکبات استان است.

صالح محمدی در گفت وگو با ایسنا، گیلان را استان ششم در حوزه تولید مرکبات دانست و اظهار کرد: امسال از مرکبات تولید شده استان برای ذخیره سازی میوه شب عید استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به فعال شدن تعاونی های روستایی گیلان برای خرید مرکبات از باغداران پس از برداشت، افزود: میوه سیب نیز از استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی جهت تنظیم بازار شب عید خریداری می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان سطح زیر کشت مرکبات استان را 11 هزار هکتار دانست و گفت: بیشتر باغات مرکبات استان بذری بوده که در شهرستان های لنگرود، رودسر و املش قرار دارد.

وی همچنین به محصول کیوی گیلان اشاره کرد و ادامه داد: گیلان در حوزه تولید کیوی از استان های مهم کشور است و رتبه نخست باغات کیوی را داریم و سالانه 220 تا 230 هزار تن کیوی تولید می کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از صادرات بیش از 50 درصدی کیوی گیلان به کشورهای حوزه اوراسیا به ویژه روسیه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت 200 هزار تن مرکبات از باغات گیلان

پیش بینی برداشت 200 هزار تن مرکبات از باغات گیلان